Affichage des articles dont le libellé est Meillerie. Afficher tous les articles
Affichage des articles dont le libellé est Meillerie. Afficher tous les articles

04/06/2016

Toujours plus haut

Un départ au ralenti, le temps sur le lac Léman n'est pas clément. Mais vers la fin de la matinée nous embarquons tous dans deux voitures et direction l'altitude et la Dent d'Hoche.

Voitures garées nous débutons la rando dans la forêt, les nuages et un peu de pluie. Après quelques minutes nous rencontrons les premiers courageux quis sont partis a l'aube, ils sont tous trempés...

Nous sortons des bois où le chemin était relativement pentu, à découvert le paysage devenu montagneux, des rochers, du vert, un ruisseau et un dénivelé un peu plus cool que le mur de départ.


Première pause eau fraiche. La suite est au dessus de nos têtes dans le nuages. Et déjà deux bouquetins nous narguent, même pas cachés ils chillent au soleil ou au vent. On repart vers le sommet!

Dans les nuages et à un croisement la question se pose, va-t-on jusqu'en haut ou on redescend? En attendant c'est presque l'apéro et cacahuètes pour tout le monde. Autour de nous quelques oiseaux, on ne voit pas pas à 20m et soudain une dizaine de bouquetin paradent.

Première scission, deux marcheurs redescendent doucement et le reste continue. On est plus qu'a 400m ou 500m du sommet. Le chemin emprunte la voie rapide, c'est à dire tout droit vers le sommet, dans le rochers avec parfois une petite corde pour se tenir.


Arrivée au refuge de la Dent d'Hoche c'est la seconde scission. Un groupe d'aventurier germano-autrichien décide de gravir les derniers mètres. Il va sans dire qu'on ne voit strictement rien autour de nous. De plus la grêle arrive.

Les deux zozos arrivent, le vent souffle, la grêle est partie mais la pluie a pris le relais. La descente débute dans un chemin devenu ruisseau, ambiance. Heureusement on descend plus vite que l'on ne monte et la flotte s'arrête à un moment, même que les nuages daignent partir un peu permettant de voir le lac Léman de haut, ce qui jusqu'ici avait été un échec total.


Retraverser la forêt, retrouver les voitures et souffler. De retour à la Meillerie les plus braves d'entres nous sautent dans l'eau que l'on peut qualifier de froide. Tellement froide qu'on en sort presque plus rapidement qu'en plongant dedans... Une belle journée!

03/06/2016

Transporter 5

4:30am Berlin 
The transporter wakes up. He had a short night and he knows the day will be a long day. On his agenda a lot of packages to pick up. One first at Treptower Park with the mission to escort him - yes, this time the transporter is only taking car of dudes - to a remote and secure location on the side of Lake Geneva.

9:30am Geneva airport
The head, mind and body in the clouds we reach safely Switzerland. Next stop the rental car desk. Gps destination entered, we are on the road, fifth way of transportation for today after my feet, S-Bahn, airplane, bus and now a car.

We cross the city of Geneva, we soon cross the border, we are in France.

11:57am Evian
We are in France but there are German flags everywhere, a little Vichy touch I thought, but no, only the Mannschaft having of head quarter an hotel in Evian during the European Cup starting next week.


There is market in town, my German package is easily attracted by all the cheese producers offering to try everything. I almost have to drag Steffen - let's call this package Steffen for convenience - out of the market place or all of our € would have been spend in a few secondes in cheese and saucisson. But really who can blame him?

One jack-jack cable for the car,  café and croissant, water from the source later and we are back on track. Next stop is the parking place of Intermarché in Lugrin to meet the local.

1:56pm Lugrin
We meet another big dude - let's call him JB for convenience - for another mission: to buy food for three days and seven people. Challenge accepted.

2:43pm Meilleirie
At home first before the rest of the group, the mission is to prepare the house. Our host JB uses all his electronic skills and fingers to bring light to the flat. Gipsy mission accomplished!

First beer, first cheese, first rondelle de saucisson and first jump into the water. It's fresh, so fresh but at least we know we are still alive. 10h before I was struggling to leave my bed in Berlin, now I'm struggling to not lose a finger toe in Lake Geneva but I'm definitively awake.

Then three more people arrive, only one is missing, that will be the last mission for the transporter today. For now people arrive from France and Germany, the last package will be picked up in Switzerland close to the French border arriving from Austria by train. For the first time I will have crossed three times a border.

10:00pm
I lost track on what are doing, mainly we talk - the people here almost all met in Norway about ten years ago - drink some stuffs, eat good stuffs, take pictures, watch Lausanne under the rain when we are not. We hope the weather will be fine for tomorrow as we plan to go higher in the mountain.